Sunday, January 15, 2017

Pakej Percutian Sehari Ke Johor Baharu

Johor Baharu merupakan ibu negeri Johor. Terletak di selatan negeri Johor dan Malaysia. Dan ianya merupakan pintu masuk ke Malaysia melalui jalan darat iaitu Tambak Johor dan 2nd Link serta melalui laut iaitu Tg Belungkur, Kukup dan Nusajaya. Juga boleh diaccess melalui jalan udara melalui Lapangan Terbang Antarabangsa Senai. 

Ok, sebenarnya Johor dan Singapore hanya dipisahkan oleh Selat Johor je. Sangat dekat, cuma perlu mengambil masa yang lama jugak untuk ke Singapore, sebab jalan yang selalu sesak di Tambak Johor atau 2nd Link. So, kalau ada planning nak ke Singapore, tak salah rasanya kalau singgah ke Johor Baharu dan jalan jalan di Johor Baharu. 


Pakej 1 - Pakej Percutian Sehari Ke Johor Baharu

Bertolak daripada tempat penginapan kira kira jam 8 pagi. Kami cadangkan, dah alang alang sampai di JB, try la makanan orang tempatan. Tak kira la sarapan pagi, makan tengah hari atau makan malam. Selepas di jemput  dari tempat penginapan, kami akan bawa anda sarapan pagi di beberapa tempat makan yang menyediakan menu orang Johor seperti Lontong, Laksa Johor, lempeng dan sebagainya. 
 
Selepas itu, anda akan dibawa ke Bandar Johor Baharu. Disini anda boleh melawat Mesjid Sultan Abu Bakar, 
 
alau stay di Johor Baharu, Johor Baharu kira kira jam 8 pagi. Terus ke Singapore. Kalau belum sarapan, kami akan bawa anda sekeluarga untuk bersarapan di Mr Teh Tarik Eating House. Di Geylang Serai. Selepas itu, terus ke Arab Street - Melawat Malay Heritage, Mesjid Sultan, membelibelah cenderahati, makan tengahari di Restoran Hjh Maimunah. Melawat Little India - Seranggon St, membelibelah di Mustafa Center. Seterusnya melawat China Town - Buddha Tooth Relic Temple & Museum, food street. Melawat kawasan Marina - Garden By the Bay, Merlion Park dan Marina Bay Sand. Seterusnya pulang ke JB kira kira jam 8 malam

Harga Seorang
Dewasa RM150*
Kanak kanak RM100*

Harga termasuk
Pengangkutan sepanjang lawatan, driver, autopass, ERP, toll

 
Harga tidak termasuk
Makan, tempat tinggal, perbelajaan peribadi

Minimum to go 
6 orang
 
Add On (Option)
Penginapan di homestay RM280
(Sesuai untuk keluarga 3 hingga 10 orang)
 
Penginapan di hotel 1* RM130
(Twin share, tanpa sarapan pagi, sesuai untuk 1)

* Harga yang tertera adalah sesuai untuk minimum 6 orang, sekiranya kumpulan anda kurang atau lebih dari 6 orang, anda boleh mendapatkan harga yang lain, yang lebih sesuai

No comments:

Post a Comment