Sunday, January 15, 2017

Promosi Pakej Percutian ke Batam Musim Cuti Sekolah 2018


Kalau dalam satu family wife dan husband adalah orang yang bekerja, dan anak anak masih sekolah, masa yang kita ada setiap minggu cuma sabtu ahad je. Maksudnya, kita tak kerja dan anak anak pun tak sekolah pada masa tu. Lebih malang lagi, kalau kita kerja sabtu halfday, so hari yang boleh gathering satu family cuma ahad je. Kalau member member di Johor, lagi la kesian. Anak anak cuti jumaat dan sabtu, tapi jumaat confirm mak ayah kerja punya. So hari yang free cuma sabtu je. Abis tu, kalau sabtu kita keja halfday, bila masanya nak spend masa dengan family. Mencabar kan dunia sekarang nie. Masing masing kejar dunia je. 
Kek Lapis Batam

Harapkan cuti sekolah la jawabnya. Kita kena ambil cuti dua tiga hari, untuk anak anak. 

Cuti sekolah yang akan datang nie dah plan lom nak kemana? Apa kata kita jalan ke Batam. Jom. Lagiun cuti sekolah penggal ke dua pun dah nak dekat dah nie. Cuti sekolah Kedua adalah dari Aug 17, 2018 hingga Aug 25, 2018.  Cuba tengok kot kot berkenan dihati ke untuk jalan jalan ke Batam

Pakej 1 : Pakej Percutian Sehari Ke Batam

Pakej day tour nie kami create khas untuk anda satu family. Antara 2 hingga 6 orang dalam satu trip. Dalam sehari tu, spend la sebanyak mana masa berkuality dengan anak anak dan famili. 

Trip nie akan bertolak dari Jeti Stulang Laut, JB dan menggunakan first ferry ke Batam. Ferry akan bertolak jam 7am. So kena ada di Jeti Stulang Laut jam 6am, untuk ticket confirmation. 

Perjalanan akan mengambil masa kira kira sejam setengah untuk ke Batam Center Ferry Terminal. Sampai je di sana, Pak Supir sudah sedia menunggu anda. Confirm bila sampai sana semua lapar kan. So, first point yang kami akan bawa anda adalah bersarapan pagi menu tempatan. Actually bukan setakat menu tempatan je. boleh juga dapat menu international jugak. Bergantung tekak masing masing. 

Selepas itu, Pak Supir akan bawa anda dan family ke Welcome To Batam Hill. Kat sini, boleh la ambil gambar kenang kenangan dan sebagai bukti yang kita pernah sampai ke Batam nie. Kenapa? Sebab monumen Welcome To Batam nie, cuma ada kat Batam je. Tempat lain tak ada. Gitu... 

Selepas itu, kita akan singgah di Mesjid Raya Batam. Mesjdi Raya Batam nie merupakan mesjid yang terbesar di Batam. Sambil menikmati keindahan senibina mesjid, boleh la tunaikan solat 2 rakaat, Dhuha ke, Tahyatul Masjid ke. 
Dataran Engku Puteri
Destinasi seterusnya adalah Jambatan Balerang.  Sebenarnya di Batam nie ada banyak Jembatan Balerang nie. Semuanya ada 6 jembatan. Dan setiap jambatan menghubungkan antara pulau pulau yang terdapat di Batam nie. FYI, di Batam nie, terdapat lebih 30 pulau pulau kecil, yang mainnya adalah Batam. 

Penat berjalan jalan, kami akan bawa anda dan family ke destinasi seterusnya untuk makan tengahari. Anda boleh pilih tempat makan yang anda rasa sesuai dengan tekak dan budget masing masing. Kalau nak makan local pun ada, kalau nak makan western pun ada. 

Lepas makan tengahari, kami akan bawa anda shopping di beberapa mall seperti Khazanah Plaza, Lucky Mall dan BCS Mall. Menariknya tentang Khazanah Plaza nie, barang yang dijual adalah lebih kepada barangan islamik. Telekong, sejadah dan lain lain. Dan menjadi lebih menarik lagi, keuntungan jualan yang diperolehi akan digunakan untuk tujuan amal. Bantu fakir miskin dan lain lain. So secara tidak langsung, sambil membeli, sambil beramal. 

Tak sah rasanya kalau dah sampai Batam nie, tapi tak bawak ole ole dari Batam kan. So kita akan singgah di Lamoist Batam Centre Point untuk membeli kek lapis buatan Batam. 

Sebelum trip berakhir, dalam perjalanan pulang, kita akan singgah di Dataran Ungku Puteri untuk mengambil gambar kenang kenangan di Batam. 

Harga Seorang 
Dewasa RM440 RM340
Kanak kanak RM400 RM300

Harga termasuk
Tiket pergi balik Stulang Laut - Batam - Stulang Laut, port tax, pengangkutan sepanjang lawatan, driver, parking

Harga tidak termasuk
Makan, tempat tinggal, perbelajaan peribadi, insurance perjalanan

Minimum to go 
4 orang*

Nota
* Harga yang tertera adalah sesuai untuk 4 orang dan ke atas, sekiranya kumpulan anda kurang atau lebih dari 4 orang, anda boleh mendapatkan harga yang lain dari kami, yang lebih sesuai dengan group anda.
* Kanak kanak 5-11 tahun
* Kanak kanak kurang 5 tahun, hanya dikenakan caj tambang pergi balik

No comments:

Post a Comment